Werkwijze?

Stap 1: Ons kantoor maakt een inventarisatie en vraagt offertes op

Met de inventarisatie maken we online een 3D-model van uw huis en berekenen de slimste oplossingen, inclusief echte prijzen, besparingen en subsidies. Als u dat prettig vind doen we dat samen bij ons op kantoor, bij u thuis of zelfs online!

Op basis van de inventarisatie ontvangt u diverse offerten voor de voorgestelde maatregelen.

Stap 2: Check financiering

Als u uw huis wil verduurzamen en u heeft onvoldoende eigen middelen, kunt u een lening afsluiten. Geld lenen voor energiebesparende maatregelen kan bij Finance partner op de volgende manieren:

  • Hypotheek
  • Energiebespaarlening (voor bestaande bouw, nieuwbouw en VvE’s)
  • Groene leningen
  • Duurzame Monumenten-Lening
  • Duurzaamheidslening

Stap 3: Check bij u thuis

Indien de duurzaamheidsadviseur van Positief Wonen met u door de woning loopt zal hij ook nog diverse andere mogelijkheden inventariseren en analyseren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan: bodemisolatie, kozijnen vervangen, warmtepomp boiler, warmtepomp lucht-lucht (airco), vloerverwarming, waterontharder, ventilatie box vervangen enz. Deze maatregelen worden met u besproken en toegelicht.

Wij willen benadrukken dat er in het verduurzamingsrapport gebruik gemaakt wordt van richtprijzen. De definitieve prijzen worden vermeld in door ons aangeleverde offertes, vaak na schouwing door onze installateurs. Het geschatte nieuwe energielabel (obv NTA 8800 richtlijnen) kan alleen door een gecertificeerde E.P adviseur worden vastgesteld.

Stap 4: Vakkundige installatie

Bent u akkoord met de offerte? En is de financiering rond? Dan schakelt Finance partner, samen met  Positief Wonen een installateur voor de meeste producten in voor nog een laatste check bij u thuis, waarmee u verzekerd bent van maatwerk en niet voor verrassingen komt te staan.

U kiest zelf een geschikte dag voor de installatie, waarbij Positief Wonen  zorgt dat het duurzame product snel (vaak binnen een dag) geïnstalleerd wordt.

Één aanspreekpunt, ook voor teruggave subsidies

Positief Wonen onderhoudt de contacten met alle installateurs. Hij maakt afspraken met de aannemer, de installateur en de glaszetter en zorgt dat de werkzaamheden goed en op tijd afgerond zijn.

Ook vraagt Positief Wonen de ISDE subsidies voor u aan!

Nazorg

Ook na afronding van de werkzaamheden blijft Positief Wonen betrokken. Wij informeren bij u of u tevreden bent met de genomen maatregelen en wij blijven ook na installatie uw centrale aanspreekpunt. Desgewenst verzorgt Positief Wonen ook het onderhoud of de service van de door u genomen maatregelen.